måndag 27 februari 2012

Krönika.

Jag ska skriva om ungdomsspråket och ska skriva  min åsikt.

När jag interjuvade mina förldrar och en lärare så såg jag en skilland mellan ungdomsspråket mellan ungdomsspråket nu och förr.

De är inte direkt den största skillnaden men forfarande nya ord, ord som dom använde förr använder vi ungdomar idag med.

Jag ska börja med svordomar. När mina förldrar var små så använde dom ordet åsna och de gör man idag med typ,och sover du? Och de använder vi också ibland. Den största skillnaden mellan ungdomsspråket mellan nu och förr är, vi ungdomar använder mycket mer "sex" språk när vi pratar mycket starkare ord än förr och om familjen typ och vi tar inte åt oss för att vi vet att kompisen skojar när han/hon svär så man är van.

Jag tycker att det är en ganska stor skillnad mellan ungdomsspråket med nu tiden och förr.
Jag gillar inte och säga fula ord fast det är klart jag gör det när jag typ blir arg men jag tycker om att visa respekt istället för att jag tycker det är ganska töntigt när ungdomar ska gå runt och kaxa sig mot vuxna, men om en vuxen skriker mot mig typ då är jag kaxig tbx.

Ungdomar idag använder lite nya "Ungdomsord" som inte fanns förr när typ mina förldrar var små, T.e.x palla=orkar inte, ska vi kicka = ska vi dra? hade = hej då.

Det här är typ allt jag kan hoppas du blev nöjd , jag blev jätte nöjd med min text :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar